Балетна фламенко феерия от Испания

|
Фламенкото не е за слаби хора, по-специално слаби духовно. Това си мислех, докато гледах представянето на танцьорите от Испанския национален балет. Силни мъже, силни жени, силни страсти, които звънтят във въздуха като статично електричество. Тази сила се видя в пълна степен в двучасовото шоу вчера вечерта.

Испанската трупа е за втори път в България и отново зала 1 на НДК беше препълнена. Феерията от цветове, светлини и движения предполагам е успяла да запали не един или двама за красотата на фламенкото.

Представлението бе разделено на две части – „Грито“ и „Севилска сюита“. Традиционното фламенко от първата част, много подходящо наречено грито, което на испански означава „вик“ или „китара“, бе с по-резки и отсечени движения, а песните, наречени „летрас“, бяха толкова пронизващи, че достигаха до костите ни. В един момент така потънахме в емоцията, която хореографията на Антонио Каналес създаваше на сцената, че почти се пренесохме в Андалусия.

Сцена от „Севилска сюита“
Сцена от „Севилска сюита“


Втората част, наречена Севилска сюита, представляваше 11 отделни истории, пресъздаващи танци от различни части на Севиля. Тук традиционните движения на фламенкото бяха съчетани с елементи от модерния балет. Пресъздадените истории покриваха пълната гама от настроение, ритъм и маниер на танцуване, характерни за класическото фламенко. Някои от танците бяха весели и празнични, наподобяващи лятна фиеста, други – тъга, а трети – взаимоотношенията между мъжа и жената.

Целият спектакъл бе съпроводен с музика на живо - в „Грито“ свири секстет, а музиката на „Севилска сюита“ се изпълнява от 9-има музиканти.

Историите, разказани ни с музика, песен и танц, показват защо фламенкото е обявено от ЮНЕСКО за нематериално културно световно наследство. Надеждата ни е, че Испанският национален балет ще дойде в България и трети път, да се види тази вихрена феерия от движения и музика си заслужава – отново и отново.

 

 

Мария Костадинова



Коментари (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *