Кабаре «От град на град» – танц и театър, красота и истерия

|
Кабаре «От град на град» (“City to city”) е неописуемо и главозамайващо. То е танцов спектакъл и театър в едно, изковани под вещото ръководство на хореографа Найджъл Чарнок и събрани в парти пространството на клуб „Блендер” на 24 февруари. Представлението е плод на съвместния труд на творци от България, Великобритания, Хърватия и Гърция - с намерения мултинационалното танцово семейство да се увеличава - и е в страната ни за трети път.
Този спектакъл е уникален с това, че става пресечна точка на театъра и съвременния танц. Хубавото на танците е, че не е нужно да ги разбираш - можеш просто да се наслаждаваш на красотата им.
Първото изпълнение беше на Галина Борисова - фрагмент от нейния моноспектакъл «Хуанита Хилдегард Бо». Видяхме я хумористична, влюбена, драматична, секси... Разнолика и леко луда, но сцената прави всекиго такъв. Изпълнението й беше много шарено - би повече театър, по-малко танц. Преди да слезе от сцената, тя се опита да се пошегува, че бюджетът на съвременния танцьор е много малък. Това май беше от онези шеги, в които си казваме истината.
От лудостта на Галина Борисова се гмурнахме в лиризма на Милен Петров, който сякаш се разтвори и сля със сцената, музиката и светлината. Неговият танц, наречен «Някои падания» беше чиста красота и хармония - баланс между динамика и статичност.
Уникално изпълнение се състоя тази вечер, а именно танц на двама души, които никога досега не бяха танцували заедно. Така се казва и техният танц - «Сляпа среща». Мога да кажа само, че за хора, които се качват за пръв път на сцена заедно, комуникацията между Янис Николаидис и Николина Тодорова беше изключителна. Танцът им... Може да е любов, а може и да е разминаване. Въпрос на интерпретация. Едно е сигурно - беше красив.
После дойде ред на вихъра Найджъл Чарнок от Великобритания, когото организаторите с право наричаха «звездата». Той се появи на сцената подскачайки и танцувайки, взел подръка всичката лудост, на която е способен. «Бях в България преди 12 години - каза, - и нищо не се е променило оттогава. Много църкви има в тая държава, а никой не ходи в тях. Що не ги направите на дискотеки?» Найджъл сподели, че иска да посвети танца си на покойната Уитни Хюстън. «Починала е във ваната си - каза той за нея. - Поне е умряла чиста.»
И след това започна най-динамичният, весел и гъвкав танц, който можете да си представите - на фона на песен на Били Холидей. За няколко минути, освен да изподскача цялата сцена, Найджъл успя да занесе на нея плато с хапки, взето от първата маса, попаднала му пред очите, както и да замеря публиката със сламки. Не знам какво е заглавието на изпълнението му, но би му отивало да се казва «Щастливият луд» - точно това е Найджъл Чарнок на сцената.
Лудостта, в най-художествената форма, на която е способна, не слезе от сцената с края на неговия танц. Тя остана и за изпълнението на Маша Колар от Хърватия - «Кармен» по хореография на Стефан Тос. Не, това не е класическата Кармен, която може би си представяте - това е една провокативна и сексапилна Кармен, но все на същата музика от Бизе, а танцът - все така сложен и интересен.
Лека промяна на фокуса от движение към звук и вече слушаме Роберта - певица и съпруга на хореографа Росен Михайлов. Тя изпълни три песни на Джанис Джоплин с огромно удоволствие и не без солидно участие от страна на публиката.
«Следващото изпълнение съм си го кръстил «Тахикардия» - обяви водещият, за да представи «Празни сърдечни пространства» - танца на Росен Михайлов и Татяна Соколова, които, продължи той, «сега ще покажат, че могат не само да преподават, но и да танцуват.» Танцът им беше преди всичко любов - дори когато беше отегчение или истерия, той пак беше любов.
Финалът беше сложен подобаващо гръмко и внушително с «Кан-кан» в изпълнението на осем дами. Този танц е разработен и научен само за четири дни под ръководството на Найджъл Чарнок. Ако си мислите, че тук става въпрос за онова, с което традиционно свързвате «кан-кан», помислете пак. Едва в последните няколко такта видяхме популярния танц с това име. Преди това имаше всичко, което може да ви дойде наум - песни на Бийонсе, неадекватно крещене на мъжки имена, лирични и нежни движения. Много женска същност, и като част от нея, много красота, разбира се.
Кабаре «От град на град» е много неща, много чувства и много хора. Ще ви хареса. Дори когато е странно. То е просто лудост, към която ти се иска да се присъединиш.
 

СПИСЪК С ИЗПЪЛНЕНИЯТА

Фрагмент от „Хуанита Хилдегард Бо”, изп. Галина Борисова

„Някои падания”, изп. Милен Петров

„Сляпа среща”, изп. Янис Николаидис и Николина Тодорова

Солово изпълнение на Найджъл Чарнок

„Кармен”, изп. Маша Колар

Три песни на Джанис Джоплин в изпълнение на Роберта

„Празни сърдечни пространства”, изп. Росен Михайлов и Татяна Соколова

„Кан-кан”, изп. група от 8 жени
 

Десислава Гичева




Коментари (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *