Патрисия Каас пя Пиаф – с много любов

|
Патрисия Каас. Снимка - Дара КръстичФренски език, за съжаление, не знам, но като слушам песни на френски, те ми говорят или за революция, или за любов. Този път беше за любов! Поне за това пя Патрисия Каас по време на концерта си в София на 21 юни.

Любов - към Едит Пиаф, един вид патрон на турнето „Kaas chante Piaf”, тъй като всичките 24 песни са кавъри на Врабчето (Piaf  на френски значи врабец. Името е дадено на Едит Пиаф заради ниския й ръст (едва 142 см). По време на концерта се прожектираха архивни кадри от живота на Пиаф, а накрая дори изслушахме една от песните в нейно изпълнение.
Невероятната любов към музиката, видима във всяка една изпята песен. Патрисия не просто пееше, тя преживяваше. Изключителният аранжимент е дело на филмовия композитор Абел Корзиеновски, новото златно момче на холивудската филмова музика.

Любов- към театъра, защото на няколко пъти Патрисия Каас отдаде почит и към тази страна от творчеството на Пиаф. Смяната на костюмите, играта с декорите, светлините, всичко това беше една много френска, много шик комбинация, направена така, че да подчертае величеството на песента. А самата актьорска игра на Каас, ако и да я гледах от втория балкон на Зала 1, беше направо вихрена.

Любов - към танца, а, повярвайте ми, имаше много танци. Танц нежен като първата любов, танц чувствен като среща със стара любов, танц вихрен като фламенко, танц, танц... Популярният във Франция танцьор Кевин Мишел беше и фон и главно действащо лице в много от песните. Взаимодействието му на сцената с Патрисия допринесе дори и дълго след края на концерта за остатъчното чувство за преживяно нещо красиво и страстно.

Но най-вече беше любов към публиката. Каас флиртуваше с хората по един много изтънчен, много френски начин. Така че всеки от нас тайно да си представя, че седи в някое кафене на Монмартър и се влюбва.
Изключително чаровен беше начинът, по който Каас се радваше на любовта и възторга на публиката.

И накрая това невероятно представление не можеше да завърши по друг начин, освен невероятно. За биса Патрисия Каас специално смени костюма си – много ефектна, дълга бяла рокля, и изпя "Non. je ne regrette rien". След това просто нямаше как да съжаляваме за нищо. Беше време за au revoir с надеждата, че това е само довиждане, а не сбогом.

А иначе Зала 1 на НДК беше пълна до дупка, правостоящи, а в нашия случай седящи на стълбите, имаше дори и на втори балкон. И след два часа концерт публиката искаше още и още от невероятната магия на Каас и Пиаф.

Ето и пълен списък на песните изпълнение от Патрисия Каас:
- Song for the little sparrow (ouverture) (Abel Korzeniowski)
- Mon dieu (Michel Vaucaire / Charles Dumont)
- Padam, padam (Henri Contet / Norbert Glonzberg)
- Paris (André Bernheim)
- Les amants merveilleux (Florence Véran / Robert Gall)
- La foule (Michel Rivgauche / Angel Cabral)
- Les amants d’un jour (Michèle Senlis – Cloude Delecluse / Marguerite Monnot)
- L’étranger (Robert Malleron / Robert Juel – Marguerite Monnot)
- Emporte-moi (Jacques Plante / Françis Lai)
- Mon vieux LUCIEN (Michel Rivgauche – Charles Dumont)
- Milord (Georges Moustaki / Marguerite Monnot)
- Avec ce soleil (Jacques Larue / M.Philippe-Gerard)
- T’est beau tu sais(Henri Contet / Georges Moustaki)
- C’est un gars (Charles Aznovour / Pierre Roche)
- Mon manege a moi I (Leon Constantin / Norbert Glanzberg)
- Ca fait drole (Jocques Plante / Charles Dumont)
- Je t’ai dans la pеau (Jacques Pills / Gilbert Becaud)
- Et moi I (Michel Emer)
- La belle histoire d’amour (Edith Piaf / Charles Dumont)
- Les blouses blanches (Michel Rivgauche / Marguerite Monnot)
- Une valse (Charles Dumont / Jacques Plante)
- La vie en rose (Edith Piaf / Louiguy)
- Hymne a l’amour (Edith Piaf / Marguerite Monnot)
- Non je ne regrette rien (Michel Vaucaire / Charles Dumont)

 

Мария Костадинова



Коментари (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *