Превъплъщението на Тин Лизи в София

|
"Добре отлежалият" ирландски рок на Тин Лизи, уплътнен на места с класически хеви метъл на 3 октомври даде на публиката в Зала 1 на НДК емоцията, която може би всички очакваха.
Малко е да се каже, че покойният Фил Линът липсваше на сцената, но за хората, които в момента представят музиката на Тин Лизи в концертен вариант, определено може да се каже, че си вършат добре работата. Почти всичко, което през годините е направило от Тин Лизи група с легендарен статус и милиони фенове, може да се усети и сега.
Големият "бонус" на вечерта беше това, което направи с барабаните Томи Олдридж. Освен голям хъс още с първият удар на палките и запомнящо се сценично поведение, той демонстрира невероятната си техника, перфектна координация и неочаквани акценти. (Както каза Георги от „Фронтеро”, а той ги разбира тези работи.) А за уникалното му дръм-соло може да се напише доста. Важно е да подчертаем енергията от самото начало на солото и "красивата" динамика. С други думи Томи Олдридж ни вдигна, показа ни емоцията на големия майстор, по едно време дори с голи ръце (към средата на солото захвърли палките в публиката) и пак така изведнъж ни върна на Земята (каза Георги).
Останалите от бенда: Скот Горъм - другият "динозавър" на сцената, свирил с Фил Линът, аристократично беше дал път на младите (другите двама от групата) и присъствието му се открояваше най-вече в прословутите за Тин Лизи "двойни сола". Може би това, че стратокастърът му се чуваше малко "на заден план" оказа влияние. Не мога да кажа дали беше концепция или проблем с озвучаването. Вокалите бяха поети от Джон Сайкс, а на баса се изявяваше сравнително непознатият Франческо ДиКосмо. Джон Сайкс обаче, който като китарист е участвал не само в Тин Лизи, но и в някои от култовите албуми на Уайтснейк, пя доста вяло и някак си не се справи със задачата да замести Фил Линът (човекът – Тин Лизи). Така фронтмен на практика липсваше.
За съжаление, концертът продължи по-малко от час и половина. И най-важното, което всеки от публиката би искал да попита Тин Лизи: "Защо не свирихте "Whiskey in the Jar"?
 

Николай Петров



Коментари (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *